SERVIS DIESELCENTRÁL

České dieselcentrály Zahraniční dieselcentrály Bazar Kontakt Fotogalerie

 

 České dieselcentrály

Zpět
 

BC 36 - 73
DIESELELEKTRICKÁ SOUSTROJÍ
36, 48, 73 kVA



POUŽITÍ

tato soustrojí jsou určena pro dlouhodobý provoz v normálních i těžkých provozních podmínkách nebo jako záložní zdroje elektrické energie. Jsou vhodná pro všeobecné použití v průmyslu, zemědělství, stavebnictví a pro všeobecné použití. Vyznačují se vysokou provozní spolehlivostí při minimálních nárocích na údržbu a obsluhu a minimální potřebou náhradních dílů.

SOUSTROJÍ

se sestává z motoru a alternátoru, vzájemně propojených pružnou spojkou. Motor s alternátorem je pevně uložen na základovém rámu. Rám je robustní, lyžanového typu a nevyžaduje betonový základový blok. Pro uložení soustrojí postačuje zpevněná, štěrková nebo betonová plocha. Na rámu je také namontováno veškeré příslušenství (chladič, rozvaděč, startovací baterie, tlumič výfuku, palivová nádrž), takže zcela odpadá montáž na místě. Výhodou soustrojí tohoto typu je snadná přeprava a možnost rychlého nasazení do provozu bez instalace na místě.

MOTOR S 110

je nepřeplňovaný, vznětový, čtyřdobý, řadový, vertikální, tří-, čtyř- a šestiválec, vodou chlazený s nepřímým vstřikováním paliva, což zaručuje nízký obsah CO ve výfukových plynech. Malou změnou v seřízení je možno motor přizpůsobit pro provoz na methylester řepkového oleje (ekologické palivo) s ještě příznivějším obsahem škodlivin ve výfukových plynech. Motor se spouští elektrickým spouštěčem, baterie jsou dobíjeny alternátorem poháněného od motoru a chladícím radiátorem. Mazání motoru je tlakové, oběhové s mokrou skříní, chlazen vodou s nucenou cirkulací pomocí odstředivého čerpadla poháněného od motoru a chladícím radiátorem.

ALTERNÁTOR

je třífázový nízkonapěťový bezkartáčový se střídavým budičem, polovodičovým usměrňovačem s přepěťovou ochranou, automatickou tyristorovou regulací napětí. Chlazení je provedeno vlastním radiálním ventilátorem umístěným uvnitř generátoru.
Hřídel motoru je uložen ve dvou valivých ložiskách. Izolace je třídy B u statoru a třídy F u rotoru. Tvar křivky napětí, odrušení a ochrana proti klimatickým vlivům odpovídá doporučení Mezinárodní elektrotechnické komise (IEC).

ROZVADĚČ KRR

je pružně uložen na základovém rámu soustrojí. Je vybaven nutnými měřícími a ochrannými přístroji, zásuvkami pro odběr jednofázového a třífázového proudu a svorkovnicí pro odběr plného výkonu. Přístroje svým provedením a umístěním zaručují snadnou přehlednost a ovladatelnost při manipulaci za provozu.

RÁM

je saňového typu, svařovaný z ocelových profilů a plechů.

PŘÍSLUŠENSTVÍ NAMONTOVANÉ NA SOUSTROJÍ

Chladič oleje
Čističe paliva, oleje a nasávaného vzduchu
Kompletní vybavení pro elektrické spouštění a dobíjení baterií
2 ks startovacích baterií 12 V, 100 Ah
Přístrojová deska s tlakoměrem oleje, otáčkoměrem, s počítačem motohodin, teploměrem vody, tlačítkem, kontrolkou a spínací skříňkou
Chladič vody s ventilátorem
Odstředivé čerpadlo vody
Rozvaděč včetně automatické a ruční regulace napětí
Palivová nádrž 100 l
Tlumič výfuku

VOLNĚ DODÁVANÉ PŘÍSLUŠENSTVÍ

Uzemňovací tyč s kabelem
Sada klíčů a nářadí
Sada náhradních dílů motoru
Sada náhradních dílů a příslušenství rozvaděče
Sada zástrček
Sada dokumentace

Dle dohody s výrobcem může být dodáno na objednávku další příslušenství.



TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Typ BC 36 BC 48 BC 73
jmenovitý výkon kVA/kW 36/28,8 48/38,4 73/58,4
jmenovitý proud A 58 72 116
kmitočet Hz 50 50 50
účiník cos fí 0,8 0,8 0,8
napětí V 400/231 400/231 400/231
hmptnost kg 1660 1910 2280
rozměry:
délka - A mm 2385 2605 3080
šířka - B mm 1150 1150 1150
výška - C mm 1480 1480 1480

MOTOR

Typ


3S110

4S110

6S110
jmenovitý výkon kW 33 44 66
jmenovité otáčky min-1 1500 1500 1500
počet válců 3 4 6
vrtání mm 110 110 110
zdvih mm 150 150 150
spuštění elektrické
chlazení vodou
mazání tlakovým olejem

ALTERNÁTOR typ

MEZ

A225M04

A225M04

A250L04
ROZVADĚČ typ
KRR 036 050 075


Soustrojí může být přetěžováno o 10% po dobu jedné hodiny v pracovním rozmezí šesti hodin. Výše uvedená data platí
za jmenovitých klimatických podmínek (teplota okolního vzduchu 27°C, tlak vzduchu 100 kPa, relativní vlhkost vzdchu 60%,
výhřevnost paliva 42700 kJ/kg). Vzhledem k technickému vývoji jsou údaje uvedené v prospektu informativní, závazné údaje budou uvedeny v nabídkách.

 


Aktualizováno dne: 19.4.2010 15:00:00

Copyright © 2010 NB servis